Yksinluistelun kutsukilpailut ja aluesarjojen toinen cup-osakilpailu pidetty

6.1.2012

Helmi Mäkelin sijoittui kolmanneksi v. 2000 tai myöhemmin syntyneiden sarjassa.
Miisa Mustonen oli samaisessa sarjassa neljäs ja sai erikoismaininnan "kauniit liu'ut".
Arina Vichovats sijoittui myös neljänneksi, mutta vanhempien taitajien sarjassa.
Aleksandra Niva osallistui ensimmäisiin kisoihinsa ja ohjelma sujui hienosti. Sarjana oli tintit.

Kouvolan Taitoluistelu järjesti yksinluistelun kutsukilpailut ja aluesarjojen 2:sen cup-osakilpailun loppiaisperjantaina 6.1.2012 Kouvolan jäähallissa.

Kilpailuihin osallistui lähes 70 luistelijaa kymmenestä eri seurasta. Oman seuran edustajia kilpailuun osallistui tällä kertaa 11.  Kisat alkoivat klo 9 aamulla ja viimeiset kilpailijat saivat tulokset ja palkinnot noin klo 16. Kisat sujuivat hyvin ja siitä suuri kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille talkoolaisille ja tuomareille. Kiitos myös osallistuneille luistelijoille, valmentajille, tukijoukoille ja sponsoreille.

Kutsukilpailujen arviointina tinteillä oli suorituksen arviointi eli tähtiarviointi ja muilla sarjoilla laajennettu tähtiarviointi.

Kouvolan Taitoluistelua sarjassa taitajat (synt. 2000 tai myöhemmin) edusti neljä luistelijaa. Helmi Mäkelin sijoittui hienosti kolmanneksi pistein 28,67 . Miisa Mustonen sijoittui neljänneksi pistein 27,33, lisäksi hän sai erikoismaininnan "kauniit liu´ut". Samassa sarjassa Inkeri Sorri sijoittui sijalle 11 ja Hanna Moisio sijalle 12.

Sarjassa taitajat (synt. 1999 tai aikaisemmin) Arina Vichovats sijoittui hienosti neljänneksi pistein 32,00.

Tintit sarjassa seuraa edustivat Iida Järvinen, Kirsikka Salmi, Anni-Maria Ojanen, Pirita Parhankangas ja Aleksandra Niva, jolle kilpailu oli ensimmäinen laatuaan. Vaikka suoritukset eivät kolmen parhaan joukkoon yltäneetkään kaikki onnistuivat luistelemaan ohjelmansa hienosti omalla tasollaan.

B-silmut sarjassa Alina Räihä sijoittui onnistuneella suorituksellaan sijalle 8, pistein 26,67. Alina onnistui ensimmäistä kertaa kilpailusuorituksessaan puhtaassa akselissa.

Kaikki aluesarjoissa luistelleet itäisen alueen luistelijat, jotka eivät vielä aiemmista alue-cup-kisoista olleet saaneet loppukilpailupaikkaa aluemestaruuskilpailuihin, lunastivat sen nyt.

Tuomareina kilpailussa toimivat Marjo Pesonen (YT), Kitty Saikkonen ja Cristina Simionescu. Kilpailunjohtajana Satu Junnola.

Kilpailun lopuksi, viimeisiä  kilpailutuloksia odotellessa, oli mahdollisuus seurata vielä yksinluisteluesitystä, sillä seuraa A-silmut sarjassa edustava Uljana Patrushina esiintyi esittäen kilpailuohjelmansa. Esiintyminen olikin hyvä harjoitus lauantaina Mikkeliin kisaamaan lähtevälle Uljana.

Tarkemmat kisatulokset löytyvät kilpailusivultamme.

Kuvat Kaisa Järvinen.

Lisää kuvia.