Seura

Taitoluistelua on harrastettu Kouvolassa jo monen kymmenen vuoden ajan. Itsenäisenä erikoisseurana Kouvolan Taitoluistelu on toiminut vuodesta 1995 lähtien. Pitkä historia ja vankka osaaminen tukevat onnistumistamme.

Seura järjestää tasokasta taitoluisteluvalmennusta kaikille, lapsesta aikuiseen, luistelukoulujen, harraste-, kehitys- sekä kilparyhmien muodossa.

Pyrimme jatkossakin opettamaan luistelijoillemme vankalla ammattimaisella kokemuksella hyvät luistelun perustaidot ja antamaan mahdollisuuden kehittyä aina SM- ja kansainvälisillä kilpailuareenoilla menestyviksi kilpaluistelijoiksi.

Seura tukee ohjaajia, valmentajia sekä muita toimihenkilöitä kouluttautumisessa tarpeiden mukaan.

Luistelijoiden valmennuksesta vastaa ammattitaitoinen valmentajatiimi yhdessä koulutettujen apuvalmentajien ja ohjaajien kanssa. Valmentajat jakavat luistelijat tasoryhmiin iän ja taitojen perusteella.

Luisteluryhmiä seurassa löytyy nuorimmista noin 3-vuotiaista luistelukoululaisista lapsista aina aikuisiin asti. Seurassa on mahdollisuus harjoitella, harrastaa sekä kilpailla taitoluistelun parissa, jokainen omalla tasollaan.

Seura myös auttaa ohjaajia, valmentajia sekä muita toimihenkilöitä kouluttautumisessa tarpeen mukaan.

Kouvolan Taitoluistelu ry. valitsee vuosikokouksessaan seuralle johtokunnan, joka toimii seuran toimeenpanevana organisaationa.

Seuran jäsenet osallistuvat kauden aikana erilaisiin talkootöihin seuran järjestämissä tapahtumissa.

SM-kisat 2007 Mikkelissä, jossa mukana edustajamme Salla Joukanen. Mukana myös Kiira Korpi ja Laura Lepistö.
Debytanttien hopeafinaali 2018 Espoonlahti, jossa mukana edustajamme Heidi Moisio

TIETOA RYHMISTÄ:

Luistelukerhossa opetellaan luistelun alkeita Kuusankosken tai Valkealan jäähallissa kerran viikossa. Luistelukoululaisilla on mahdollisuus käydä temppujumpassa jään jälkeen.
Aloittelijan ikäsuositus on noin 3-7 vuotta. Luistelukouluihimme ovat tervetulleita kaikki luistelusta kiinnostuneet tytöt ja pojat. Aikaisempaa luistelukokemusta ei tarvita.

Kehitysryhmiin voidaan siirtää, kun taidot luistelukoululaisella alkavat karttua. Kehitysryhmäläisille suositellaan jääharjoituksia keskimäärin kolme kertaa viikossa. Kehitysryhmäläisen ei kuitenkaan vielä tarvitse päättää, alkaako hän kilpailla vai ei. Muihinkin ryhmiin on mahdollista edetä.

Harrasteryhmiin voi siirtyä luistelukoulusta. Vähän varttuneempana aloittelevien on mahdollisuus aloittaa suoraan näissä ryhmissä. Luistelijat harjoittelevat jo selkeitä taitoluisteluelementtejä. Jääharjoituksia 1-2 kertaa viikossa oman valinnan mukaan. Lisäksi mahdollisuus osallistua oheisharjoitteluun.

Yksinluistelun kilparyhmissä harjoittelevat tavoitteidensa ja tasonsa mukaisesti jopa kuutena päivänä viikossa.

YLEISTÄ:

Mitään erityisvaatimuksia ei aloitteleville luistelijoille määritellä. Kaikille pyritään löytämään oikean tasoinen ryhmä. Ryhmien valmennuksen tasoksi pyritään saamaan kulloinkin mukana olevien luistelijoiden taitotason mukainen taso.

Em. ryhmämääritteet ovat ohjeellisia. Muutoksia voidaan tehdä kesken kauden. Ryhmävalintoihin vaikuttavat mm. ryhmäkoko ja valmentajien näkemys luistelijan taitotasosta sekä luistelijan aktiivisuudesta.

Ryhmä voidaan perua, mikäli osallistujien määrä jää liian vähäiseksi. Johtokunta pidättää itsellään oikeuden mahdollisiin hintamuutoksiin harjoitusolosuhteiden muuttuessa olennaisesti.

Kausimaksualennukset (sisarhinta tai ryhmä toisena) annetaan aina alhaisemmasta hintaluokasta. Mahdolliset kausittaiset erikoistarjoukset koskevat normaalihintoja ellei erikseen ole toisin mainittu. Mikäli perheestä on luistelijoita enemmän kuin kaksi, vain yksi maksaa normaalihinnan (korkein maksuluokka).