VUODEN 2012 ALUEMESTARUUDET RATKOTTU

Seniori Saana Joukanen
Seniori Taija Laakso
Juniori Anastasia Nikolaeva

Vuoden 2012 itäisen alueen mestaruuksista kilpailtiin 25.2. Kouvolan jäähallissa ns. ISU-sarjoissa.

Itäisen alueen mestaruudet ratkottiin kaikkiaan kahdeksassa eri sarjassa. Mestaruus meni A-silmuissa Lappeenrantaan, jossa Lappeen Luistelijat otti hienosti kolmoisvoiton. Samassa sarjassa luisteli myös KTL:n Uljana Patrushina sijoittuen 16:nneksi.

Debytanttipoikia oli vain yksi, joten siinä mestaruus oli selvä jo ennen kisan alkua. Muissa sarjoissa ei poikia tällä kertaa ollutkaan. Debytanttitytöissä mestaruuden vei Kuopion Luisteluseuran Krista Tiihonen.

Myöskään SM-juniorisarjan sijoitus ei jäänyt arvailujen varaan, sillä LL:n Olivia Tuuva oli ainut sarjassaan. Sairastumisia ja peruuntumisia oli paljon, joten läheskään kaikki itäisen alueen luistelijat eivät olleet kisaamassa.

Kansallisissa senioreissa KTL:n Taija Laakso ja Saana Joukanen kisailivat mestaruudesta keskenään. Mestaruuden voitti Saana.

SM-noviiseissa oli kymmenen osallistujaa ja voiton vei Lappeenrannan Taitoluistelijoiden Tytti Ryhänen.

Kansallisia junioreita oli mukana vain "kourallinen" ja KTL:n Anastasia Nikolaeva sijoittui kuudenneksi. Sarjan voitti Joensuun Elli Miina.

Kansalliset noviisit voitti Viivi Hyttinen JoKa:sta. Kouvolaa tuossa sarjassa edusti naapuriseuran Elmiira Sakhina sijoittuen yhdeksänneksi.

Kisat sujuivat hyvin. Suuret kiitokset osallistuneille luistelijoille, tuomaristolle, talkoolaisille sekä kannustusjoukoille.

Kilpailujen lopputulokset löytyvät kisasivulta. Kuvia tapahtumat sivustoltamme.

(Kuvat Laura Moisio)