Muodostelmaluistelun Junioreiden MM-kilpailut 8.-9.3.2013

10.3.2013

Muodostelmaluistelun junioreiden MM-kilpailut 8.-9.3.2013

Muodostelmaluistelun junioreiden MM-kilpailut kisattiin 8.-9.3. Helsingin jäähallissa. Kouvolan Taitoluistelu järjesti seuran jäsenille retken kyseiseen tapahtumaan.

Iloinen joukko lähti bussilla kohti Helsinkiä aurinkoisena lauantai-iltapäivänä. Bussikuljettajanamme oli Tähtisumun kisareissuilta tuttu Tomi. Saavuimme Helsinkiin juuri ennen kisojen alkua, ja pääsimme näkemään kaikkien kisoihin osallistuvien maiden vapaaohjelmat. Tunnelma katsomossa oli loistava ja katsojat jaksoivat kannustaa ja hurrata kaikille joukkueille tasapuolisesti.

Ilta tiivistyi viimeiseen ryhmään, jossa luisteli lyhytohjelman jälkeen neljä ensimmäistä joukkuetta: Venäjän 1-joukkue Spartak-Junost, Suomen 1-joukkue Team Fintastic, Suomen 2-joukkue Musketeers sekä Kanadan 1-joukkue Nexxice Junior.

Ryhmän aloitti Venäjän joukkue saaden vapaaohjelmastaan 116,45 pistettä. Tunnelma kasvoi katsomossa ja hurjien kannustushuutojen saattelemana seuraavana vapaaohjelman tuli suorittamaan Suomen Team Fintastic, joka johti kisaa lyhytohjelman jälkeen. Joukkueen suorituksessa tuli pieni kaatuminen, joka näkyi pisteissä yhtenä vähennyksenä. Joukkue keräsi vapaaohjelmastaan pisteitä 118,68. Kaatumisesta huolimatta joukkue siirtyi kisan johtoon. Suomen 2-joukkue jatkoi kisaa seuraavana. Joukkue suoritti ohjelmansa varmoin ottein ja puhtaasti, mikä palkittiinkin pistein 121,63. Lyhytohjelman jälkeen toisena ollut Musketeers siirtyi 0,2 pisteen erolla kilpailun johtoon. Viimeisenä ryhmässä luisteli Kanadan 1-joukkue. Ohjelmaan tuli valitettavasti muutamat kaatumiset, joka rokotti joukkueen pisteitä. Joukkue kuitenkin säilytti lyhytohjelman jälkeisen neljännen sijansa.

Ilta siis huipentui Suomen joukkueiden kaksoisvoittoon ja Maamme-lauluun. Seurueellamme oli huikea tunnelma kotimatkalla, kun olimme taas päässeet näkemään hienoja suorituksia muodostelmaluistelun parissa.

Iso kiitos kaikille retkeen osallistuneille.

Kuvia retkestä löytyy tapahtumat sivuilta.