Seuran pelisäännöt

12.8.2013

Jotta luistelu olisi meille kaikille mukava harrastus ja valmentajille taattaisiin työrauha kauden aikana, niin näin kauden alkaessa muistuttelemme jälleen yhteisistä pelisäännöistä.

KTL:n johtokunta on kokouksessaan 6.8.2013 hyväksynyt seuraavat pelisäännöt

Luistelija:

• nauttii liikunnasta
  • yrittää, oppii, onnistuu, saa erehtyä ja epäonnistua
  • tulee ajoissa harjoituksiin ja huolehtii varusteistaan
  • kuuntelee ja noudattaa valmentajan ohjeita
  • ottaa toiset huomioon ja kannustaa toisia
  • on seuran jäsen ja voi 16 vuotta täytettyään osallistua seuran toimintaan liittyviin päätöksiin
  • edustaa luistelijana seuraa ja muistaa käyttäytyä sen mukaisesti

Vanhempi:

• innostaa ja kannustaa lastaan
  • puhuu lapsen harrastuksesta positiivisesti
  • valvoo, että lapsella on asianmukaiset varusteet
  • valvoo, että lapsi tulee ajoissa harjoituksiin
  • maksaa luistelumaksut eräpäivään mennessä. (Seuralla on oikeus evätä lapselta luisteluoikeus joulu- tai kevätnäytöksissä tai kilpailuissa, mikäli luistelumaksuja on muistutuksista huolimatta maksamatta kaksi viikkoa ennen kilpailuita tai näytöksiä.)
  • hoitaa osaltaan seuran sovitut talkootyöt ja kioskivuorot
  • osallistuu varainkeruuseen ja avustaa erilaisten tapahtumien ja kilpailuiden järjestämisessä mahdollisuuksiensa mukaan
  • voi osallistua seuran päätöksiin syys- ja kevätkokouksessa liittyessään seuran jäseneksi ja maksaessaan seuran jäsenmaksun eräpäivään mennessä (huom! perhejäsenyysmahdollisuus luistelijan jäsenmaksulla vain ilmoittautumalla)
  • edustaa seuraa ja käyttäytyy se mukaisesti