Viikonlopun kilpailutuloksia

14.10.2013

Alina Räihä
Erika Ponomareva

Erika Ponomarevalle ja Antti Arikaiselle kultaa, Alina Räihälle ja Arina Vichovatsille hopeaa, useita erikoismainintoja ja muita hienoja suorituksia.

Kouvolan Taitoluistelulla oli kiireinen kisaviikonloppu, joka alkoi SM-senioreiden ja -junioreiden ensimmäisellä valintakilpailuilla 11.-13.10. Hakametsän 2-hallissa Tampereella. Viikonlopun kilpailussa KTL:n luistelijoista SM-paikoista taisteli SM-junioriluistelija Arina Klinovitskaya. Perjantaina kilpailu alkoi yksinluistelun SM-juniorityttöjen lyhytohjelmaharjoituksilla. Lauantaina kilpailtiin lyhytohjelmakilpailu, jonka jälkeen Arina Klinovitskaya oli sijalla 15 päästen jatkamaan sunnuntaina vapaaohjelmakilpailuun. Vapaaohjelmakilpailun jälkeen sijoitus oli 20:s ja loppukilpailupaikka jäi tällä kertaa saavuttamatta.

Kilpailun tulokset kokonaisuudessaan täältä.

Lauantaina Kouvolan Taitoluistelun kilpaluistelijoita osallistui Mikkelissä Itäisen alueen 1. silmucup:n yhteydessä pidettyihin kutsukilpailuihin. Sarjassa aluejuniorit Arina Vichovats luisteli hienosti hopealle pistein 50,00.

Minien sarjassa Vera Arikainen luisteli kauden ensimmäisessä kilpailussaan seitsemänneksi pistein 42,33. Tinttipoikien sarjassa voittoon luisteli Kouvolan Taitoluistelun Antti Arikainen pistein 18,33. Noviisien sarjassa Uljana Patrushina luisteli sijalle 12 pistein 26,51 sekä sarjassa juniorit tytöt Anastasia Nikolaeva luisteli hienosti lyhytohjelmansa sijoittuen kilpailussa neljänneksi.

Mikkelin kilpailutulokset löytyvät täältä.

Sunnuntaina Kouvolan Taitoluistelu toimi itse kilpailujen järjestäjänä. Kotikilpailut pidettiin Kouvolan jäähallissa, jonne osallistui kaikkiaan 105 luistelijaa kahdestatoista eri seurasta. KTL:n omia luistelijoita kilpailuun osallistui 19. Kilpailun aloittivat sunnuntaiaamuna aluejuniorit. Aluejunioreiden sarjassa toiseksi sijoittui Kouvolan Taitoluistelun Arina Vichovats pistein 37,67.

Sarjassa aluenoviisit tytöt ja pojat kilpailivat samassa sarjassa ylituomari Katri Laakson luvalla. Kouvolan Taitoluistelun Alina Räihä sijoittui ohjelmallaan sijalle 2 pistein 37,33.

Sarjassa tinttipoikien sarjan voitti Kouvolan Taitoluistelun Antti Arikainen pistein 15,33. Sarjassa tintit 2006 seuraa edustivat Heidi Moisio ja ensimmäisiin kilpailuihinsa osallistunut Sonja Huovinen. Heidän sijoituksensa ei tällä kertaa yltänyt kolmen parhaan joukkoon ja pisteet jäivät julkistamatta. Heidi Moisio sai kuitenkin erityismaininnan "korkeat hypyt".

Kovatasoisessa minien sarjassa luisteli 24 luistelijaa. Kouvolan Taitoluistelun Vera Arikainen luisteli sijalle 7 pistein 39,33 saaden erityismaininnan "upeat piruettiasennot" ja Elizaveta Efimenko luisteli sijalle 8 pistein 39,17 saaden erityismaininnan "vauhdikas ja liukuva perusluistelu". Kouvolan Taitoluistelun Aada Nurminen sijoittui jaetulle 19:lle sijalle Kouvolan Jäätaitureiden Tessa Lyytikäisen kanssa pistein 29,67. Pisteiden ollessa samat myös perusluistelussa ja esiintymisessä ja suoritusvarmuudessa jouduttiin sija jakamaan. Kouvolan Taitoluistelun Roosa Liljander sijoittui sijalle 22 pistein 29,00.

Sarjassa B-silmut Iida Järvinen luisteli kauden ensimmäisen kilpailunsa kolmen viikon sairasloman jälkeen ja sijoittui hienosti sijalle 7 pistein 37,67 ja Aleksandra Niva luisteli ohjelmallaan sijalle 13 pistein 35,33.

Sarjassa taitajat 2003-2005 seuraa edusti viisi luistelijaa. Pirita Parhankangas luisteli sijalle 5 pistein 36,00, Anni-Maria Ojanen sijalle 7 pistein 33,67, Jonna Kangaskolkka sijalle 9 pistein 27,00, Laura Kaksonen sijalle 10 pistein 24,33 ja ensimmäisiin kilpailuihinsa osallistunut Maiju Korppi sijalle 12 tasapistein sijalle 11 sijoittuneen Haminan Taitoluistelijoiden Venla Ristolan kanssa. Perusluistelupisteiden ollessa samat, esiintymisen ja suoritusvarmuuden pisteet ratkaisivat sijoituksen haminalaisen hyväksi.

Sarjassa taitajat synt. 2002 tai aiemmin seuraa edusti kolme luistelijaa. Sarjan voitti Kouvolan Taitoluistelun Erika Ponomareva pistein 41,00. Kouvolan Taitoluistelun Hanna Moisio sijoittui sarjassa neljänneksi pistein 36,67 ja Ella Kemppi sijalle 7 pistein 31,33.

Kotikilpailun tuloksiin pääset täältä ja kuvia kisasta löydät täältä.