Kilpailukausi käynnistyi Tikkurila Trophy 2014 kansainvälisellä kilpailulla

25.9.2014

Arina Vichovats voittoon sarjassa Junior C ja Alina Räihä toiseksi sarjassa Novice C.

Kouvolan Taitoluistelu ry:n kilpailukausi käynnistyi viikonloppuna Tikkurila Trophy 2014 kovatasoisella kansainvälisellä Taitoluistelukilpailulla, johon osallistui yli 200 luistelijaa. Kilpailuun lähti valmentajansa Alexei Kozlovin kanssa seuran 5 kilpaluistelijaa.

Perjantaina luisteltiin sarjat Junior C, jonka voitti KTL:n Arina Vichovats pistein 38,33, Novice C, jossa Alina Räihä luisteli toiseksi pistein 36,17 ja Springs B, jossa ensimmäistään kilpailuaan silmut B-sarjassa luistellut Vera Arikainen luisteli kovatasoisessa sarjassa sijalle 24 pistein 32,00. Veran kaksoishypyt ohjelmassa kulkivat hienosti, mutta yhdistelmäpiruettiin tuli harmittava kaatuminen.

Kilpailut jatkuivat luistelijoidemme osalta lauantaina sarjalla Springs A, jossa luisteli Iida Järvinen kymmenelle sijalle.

Debs A sarjassa luistellut Laura Siimes sijoittui sijalle 20 pistein 35,69. Ohjelman ensimmäinen kolmen kaksoishypyn yhdistelmä onnistui, mutta lämmittelyssä vielä onnistunut kaksois-axel valitettavasti epäonnistui ohjelmassa Lauran kaatuessaan ja laitaan törmäyksen jälkeen Laura kuitenkin hienosti kokosi itsensä ja luistelikin ohjelman loppuun, vaikkakin osa askelsarjasta jäi tekemättä ja elementitkin helpottuivat suunnitellusta.

Tässä olivat ne sarjat joihin tällä kertaa osallistui seuramme kilpailevia luistelijoita. Luistelijoistamme osa on toipumassa loukkaantumisista ja valitettavasti kaikki eivät näinollen pysty vielä kauttansa aloittamaan. Onnea kaikille viikonloppuna Vantaalla luistelleille tytöille. Tulokset löytyvät täältä  TTK:n kotisivuilta