Tervetuloa mukaan syksyllä 2017

6.6.2017

Hei kaikki Kouvolan taitoluistelun luistelija perheet ja luistelijat!

Kouvolan taitoluistelun tavoitteena on jatkaa nousujohteista kehitystä luistelijoidemme kanssa ja luoda hyvät perusteet niin aloitteleville, harrastajille, kuin kilpaluistelijoillemme oman luistelukoulumme kautta. Ammattitaitoiset valmentajat ja hyvät harjoittelumahdollisuudet takaavat luistelijoidemme hyvinvoinnin ja menestyksen tulevallakin kaudella.

Jääharjoittelun kulmakivinä pidämme ensisijaisesti yksilöllisten taitojen kehittämisen ja yksilöllisyyden huomioiminen luistelijoidemme valmennusohjelmassa. Luistelijoilla on kullakin omat vahvuutensa, mutta myös omat haasteensa. Harjoittelu kilparyhmässä edellyttää luistelijalta sekä aimo annoksen innostusta, että sitkeyttä päästä asetettuun tavoitteeseen. Edistyminen palkitsee ja jokainen onnistunut saavutus tarjoaa runsain määrin oppimisen ja onnistumisen riemua.

Suomi 100-vuotta teemankin mukaisesti: Yhdessä! – lähdemme siis tulevaan kauteen rakentamaan entistä tarmokkaammin kokonaisuutta. Näistä yhtenä osoituksena, toivottu ja kevätkokouksessa jäsenistön hyväksymä talkootyövelvoite. Sanana kuulostaa pakolta, mutta yhdessä tehden asia ei sitä varmasti ole. Nautitaan YHDESSÄ: Luistelija, perhe, valmentaja ja seura, me yhdessä luomme parhaan mahdollisen ympäristön jokaiselle toteuttaa omaa luistelijanpolkuaan, kisamenestystä ja seuran elinvoimaisuutta!

Valmentajilta toivomme sitoutumista tavoitteelliseen ja yksilölliseen ohjaukseen, sillä jokainen lenkki on tärkeä luistelijan polulla kohti omaa parastaan. Hyvä ja kannustava ilmapiiri sekä toimiva vuorovaikutus, on meillä kaikissa kohtaamisissa tärkeää. Vain YHDESSÄ saamme aikaan kokonaisuuden.

Olemme lisänneet tulevalle kaudelle kilpaluistelijoiden harjoitusohjelmaan fysiikkavalmennuksen, jonka toteuttamisesta vastaa Kouvolan urheiluakatemia. Yhteistyö Urheiluakatemian kanssa lisää monitasoista valmentajaosaamista ja tukee kehon toimivuutta tässä vaativassa lajissa. Fysiikkavalmennus painottuu urheilijan fyysisten valmiuksien ja ominaisuuksien parantamiseen monipuolisilla fyysisillä harjoitteilla. Fysiikkavalmennuksen tavoitteet asetetaan yhdessä valmentajien kanssa siten, että se tukee luistelijoidemme kehitystä lajissaan. Valmennusta on yhden kerran viikossa, kahdessa eri tasoryhmässä.

Valmennustiimimme on saanut seuraavalle kaudelle myös uusia nimiä. Uutena päätoimisena yksinluistelun vastuuvalmentajana Kouvolan taitoluistelussa aloittaa Olivia Tuuva. Olivian valinnasta johtokunnan vakuutti hänen selkeät näkemykset taitoluistelun tulevaisuuden vaatimuksista, eri teemoista ja hänen positiivisesta kannustavasta asenteesta. Lisäksi hänen henkilökohtaiset saavutuksensa kilpailijana, suositukset valmentajana ja laajat yhteistyöverkostot olivat tekijöitä, jotka tukivat valintaa. Työ Kouvolan Taitoluistelussa alkaa kesälomien jälkeen 1.8.2017. Tietoa Olivian saavutuksista, kokemuksista ja haasteista myös hänen omassa mielenkiintoisessa blogissaan. Linkki: Olivia Tuuva

Hänen kanssaan päätoimisena valmentajana jatkaa Irina Nikolaeva. Lisäksi seuraavat kokeneet tuntivalmentajat täydentävät tiimiä: Saana Mankki, Salla Kurko sekä Maaret Lehto. Luistelukoulujen apuvalmentajana aloittaa: Rina Helminen. Mahtava joukko uutta osaamista ja halua antaa parhaansa luistelijoiden menestymisen eteen.

Seuramme nettisivutkin uudistuvat kesän aikana, jonne tulemme tekemään esittelyt valmentajista heti uudistuksen jälkeen. Uusi kautemme käynnistyy 28.7.2017,  ja avaamme ilmoittautumisen mahdollisimman pian. Kuitenkin heti kun saamme kausimaksutaulukot ja suunnitelmat vietyä loppuun yhdessä valmennustiimin kanssa.

Tervetuloa mukaan uuteen kauteen ja hyvää kesää kaikille.

Terveisin:

Kouvolan taitoluistelun johtokunta

Ps.

Mikäli kesältä puuttuu vielä tekemistä, muistathan seuran omat leirit heinäkuun lopussa. Vielä kerkeät ilmoittautumaan mukaan.

Lisäksi urheiluakatemia järjestää neljän lajin leirin 12-14.6.2017, jossa on mukana omana lajinaan taitoluistelu. Leirillä on vielä tilaa ja se on tarkoitettu 07-01 syntyneille. Lisätietoja urheiluakatemian sivuilta. Linkki suoraan sivuille: Kouvola Sport Academy Training Campin 12-14.6