STLL antidoping -koulutuksen antia

28.10.2011

Antidopinginfo keskiviikkona 26.10.

-       Seurojen antidopinginfossa käytiin läpi perusasioita muun muassa seurojen tekemästä antidopingtyöstä.

Antidopingtyö ja puhtaan urheilun puolesta puhumien ovat hyvin tärkeitä asioita osana seurojen kasvatustoimintaa.

Haluammehan, että nuoret urheilijamme kunnioittavat toisia urheilijoita, yhteisiä pelisääntöjä ja myös omaa terveyttään?

-       Seurat ovat kesällä lähettämäsään seurakyselyssä ilmoittaneet yhteystiedot mihin liiton viralliset postit lähetetään.

Liiton virallinen posti lähetetään:

kokouskutsutAntidoping -tiedotusTaitoluistelu-lehden seuran kappaleetmuitatiedotteita yms.

Mikäli seurassa on kuitenkin nimettynä erillinen antidopingvastaava, joka hoitaa antidopingtiedotuksen seuran sisällä,

on siitä ilmoitettava liittoon osoitteeseen office@stll.fi otsikolla Seuran lyhenneantidopingvastaava.

-       Seuran ja seuran antidopingtiedotuksesta vastaavan henkilön on hyvä myös liittyä ADT:n omalle postituslistalle.

-       Seurojen on myös hyvä muistaa, että he voivat ostaa antidopingkoulutuksia suoraan ADT:lta esimerkiksi tasomäärittelyn

piiriin kuuluville luistelijoilleen. Yhteydenotot: ADT:n koulutussuunnittelija Samuli Rasila samuli.rasila@antidoping.fi

Taitoluisteluliiton Antidopingohjelma

Keskiviikkona 26.10. julkaistiin Taitoluisteluliiton tuore Antidopingohjelma. Ohjelma on muun muassa edellytyksenä

OKM:n valtionavulle ja sen tavoitteena on helpottaa ja kehittää liittojen ja seurojen tekemää antidopingtyötä.

Taitoluisteluliitto on toiminut viimeisen vuoden ajan Antidopingtoimikunnan yhtenä pilottiliittona ja liitossa on työstetty

Antidopingohjelma yhteistyössä ADT:n kanssa. Ohjelma esiteltiin muille lajiliitoille malliohjelmana keskiviikkona 26.10.

Antidopingtoimikunnan lajiliittoinfossa.

Ohjelmaa esiteltiin myös seuroille järjestetyssä antidopinginfossa keskiviikkona. Seurojen on erittäin tärkeää tutustua ohjelmaan

ja viedä sanaa eteenpäin puhtaasta urheilusta valmentajilleen, urheilijoilleen ja myös urheilijoiden vanhemmille.

Ohjelma on ladattavissa Taitoluisteluliiton nettisivuilla

Ystävällisin terveisin