Lisenssit ja vakuutukset

KILPAILULISENSSIT- JA LUVAT

Kilpailulisenssi tai vakuutukseton kilpailulupa ja oma vakuutus on PAKOLLINEN kaikilla KILPAILEVILLA yksinluistelijoilla.

Kilpailulisenssin tai oman vakuutuksen tulee olla voimassa, kun kilpaileva luistelija tulee ensimmäisiin harjoituksiinsa.  Vakuutuksetonta luistelijaa ei tarvitse päästää jäälle. Mikäli luistelijalla on oma vakuutus ja kilpailulupaa ei vielä kauden alkaessa hankittu, on kilpailuluvan tiedot ilmoitettava kilpailusihteerille viimeistään ennen tiedossa olevaa ensimmäistä kilpailuosallistumista, jotta luistelija voidaan ilmoittaa mahdollisiin kilpailuihin.

KILPAILULISENSSI

Lisenssi määräytyy kilpailusarjan ja syntymävuoden mukaan. Tarkemmat tiedot lisenssin valinnasta löytyvät liiton sivuilta. Jos on mahdollista että kilpailusarja vaihtuu kauden aikana, kannattaa lunastaa jo valmiiksi ylemmän sarjan lisenssi, koska lisenssin vaihtaminen kesken kauden ei ole ihan yksinkertaista. Jos olet epävarma, tarkista valmentajalta, onko syytä varautua sarjan vaihtoon.

VAKUUTUKSETON KILPAILULUPA

Luistelijat, joilla on oma vakuutus, voivat hankkia itselleen vakuutuksettoman kilpailuluvan.

Suomen Taitoluisteluliiton sivuilta: "Vakuutuksettoman kilpailuluvan voivat ostaa kaikki ne kilpailevat henkilöt, joilla on oma tapaturmavakuutus. Vakuutuksenottaja on vastuussa siitä, että oma tapaturmavakuutus kattaa lajina taitoluistelun ja että vakuutusmaksut on suoritettu kauden ajan. Vakuutuksetonta kilpailulupaa lunastaessa on vakuutettava, että luistelijalla on voimassaoleva vakuutus, joka kattaa lajin kilpailu- ja harjoittelutoiminnan sekä niihin liittyvien matkojen yhteydessä sattuneet tapaturmat kotimaassa ja ulkomailla Taitoluisteluliiton määräysten mukaisesti. Lunastuksen yhteydessä on ilmoitettava vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero. Lisäksi vakuutettava, että oman tapaturmavakuutuksen korvaussumma hoitokustannuksista on vähintään 15 000 € ja haittakorvaus vähintään 30 000 €Mikäli vakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, on vakuutusta jatkettava vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastettava lisenssiin kuuluva pakollinen vakuutus."

Kouvolan Taitoluistelu ry on vakuuttanut tapaturman varalta kaikki alle 16-vuotiaat muut kuin kilpaluistelijat, mm. luistelukoululaiset ja H-ryhmien luistelijat edellyttäen, että seuran jäsen- ja kausimaksut on maksettu ajallaan ja jäsenrekisteritiedot ovat ajantasalla eli ilmoittautuminen on tehty asianmukaisesti. Kilpailevilla luistelijoilla tulee olla oma vakuutus.

Lisää tietoa lisenssistä ja kilpailuluvasta sekä lisenssin/kilpailuluvan voit ostaa liiton sivuilla.

ILMOITUS SEURALLE

Vakuutusturvan on oltava kunnossa, jotta luistelija voi aloittaa harjoittelun uuden kauden alkaessa. Tätä varten kilpailevien luistelijoiden pitää ilmoittaa seuralle lisenssin tai kilpailuluvan maksupäivä ennen ensimmäisiä harjoituksia:

Yksinluistelijat -> yksinluistelun kilpailusihteerille

TURVALLISTA HARJOITTELUA!